Followers

Wednesday, August 19, 2009

Nik Aziz (180) membohongi diri sendiri dan rakyat lagi


Sekali lagi Masihdol am PAS Nik Aziz telah dengan ketaranya menunjukan kenyanyukan beliau. Hari ini cakap lain esok lusa cakap lain, terlajak perahu bolehlah nak di undur-undur kan tapi terlajak kata? apayah lagi dari mulut seorang tok guru dan ulama tersohor politik dan Masihdol am PAS lagi.

Masihdol Am PAS Nik Aziz telah membuat penjelasan mengenai apa yang berlaku disebalik terkeluarnya fatwa Ahli-Ahli UMNO tidak masuk syurga. "Beliau menafikan laporan yang dipetik akhbar berkenaan dan menganggapnya ia perbuatan jahat. Katanya dia tidak pernah menyebut perkataan ahli Umno. Apa yang beliau biasa sebut ialah penyokong Umno". Apa lah punya penjelasan MAsihdol PAS, adakah Ahli dan Penyokong UMNO berlainan ketogori ke?

Masihdol am PAS Nik Aziz juga mengesali sikap Mufti Kerajaan Perak, Harussani Zakaria yang menegurnya berdasarkan petikan laporan berita itu. dia beranggapan cara Harussani itu tidak betul di mana beliau sepatutnya menanyai dirinya dulu. Nak tanya juga adakah Masihdol Am PAS ni mengeluarkan fatwa tersebut adakah beliau berunding atau menghubungi atau meminta pandangan Munfti-Mufti?

Masihdol am PAS Nik Aziz juga menyalahkan wartawan kerana memutar belitkan kenyataan beliau, kira wartawan ni semua jenis pekak badak macam beliau juga ke yang terpaksa bertanya banyak kali setiap kali di ajukan soaalan kepada belaiu, beliau menyalahkan wartawan kerana tidak membuat penyelidikan terlebih dahulu, mungkin Masihdol am PAS Nik Aziz ada juga buat cadangan untuk menyaman wartawan.

Apapun kepada Masihdol am PAS Nik Aziz bertaubatlah, jangan ingat kita ini sentiasa berada di jalan yang benar, Allah SWT menduga keimanan semua hambanya tidak kira siapa, Masihdol am PAS Nik Aziz pun akan di uji, mungkin Masihdol am PAS Nik Aziz tidak sedar yang beliau kini begitu sombong dengan gelaran tuan guru dan ulama tersohor yang konon orang yang paling dekat dengan Allah SWT, sehingga boleh menghukum sesama manusia, sedangkan Rasululah SAW sebagai kekasih Allh SWT pun tidak berani menghukum umatnya hatta umatnya itu berpaling kepadanya.

No comments:

Post a Comment