Followers

Wednesday, August 26, 2009

Buat Bangsa Melayu Kesayangan

Assalamualaikum. .

Saya pun kadang2 rasa kelakar, malu dan sedih dengan Bangsa Melayu (walaupun saya Bangsa Melayu).

Orang ajak berhimpun, kita berhimpun..
Orang ajak reformasi, kita reformasi..
Orang ajak tunjuk perasaan, kita tunjuk perasaan..

Saya dah tengok berpuluh-puluh keping gambar perhimpunan hari tuh.. Paling ramai saya boleh kira Bangsa Lain2 tak sampai sepuluh orang dari berpuluh-puluh ribu Bangsa Melayu.. Saya pelik jugak.... Bangsa Melayu nak sangat ke Hapuskan ISA? Tak takut ke, satu hari nanti, Malaysia akan diperintah oleh Bangsa Lain2?

Pernahkah anda semua ke Kota Singa? Pernahkah? Tahukah anda, bahawa di Kota Singa, penduduk Melayu diasingkan supaya tidak tinggal di rumah flat HDB secara berkelompok? Sebagai contoh, jika sebuah bangunan flat HDB yang mempunyai 50 buah rumah, hanya 10-15 peratus sahaja dikuotakan untuk Bangsa Melayu.

Bangsa Melayu juga tidak dibenarkan mempunyai apa2 pangkat tinggi didalam Tentera, Polis dan sebagainya. Kerana? Bangsa2 Lain khuatir jika Bangsa Melayu berkumpul dan bersatu, mereka akan bertambah kuat. Bangsa2 Lain di Kota Singa amat takut akan kekuatan Bangsa Melayu. Oleh itu, mereka telah mencuba sedaya upaya untuk melemahkan Bangsa Melayu di Kota Singa..

Sebagai contoh, Kota Singa ada menapis air kumbahan(najis manusia) dan merawatnya hingga ke tahap yang boleh diminum serta memberinya nama "New Water". Majlis Ugama Islam Singapura (MUIS) mengesahkan bahawa air tersebut boleh digunakan untuk berwudhu dan kegunaan harian. Bukankah ada 7 jenis air suci saja yang dibenarkan? Bukankan jika asalnya air najis, dicuci dan ditapis tetap juga air najis?

Sekarang juga sudah menjadi trend di Kota Singa untuk Bangsa Melayu tidak kira lelaki dan perempuan untuk mempunyai sekurang-kurangnya satu tattoo dibadan mereka. Cubalah ke Orchard Road. Di situ anda akan lihat, yang emaknya bertudung, bapanya berkopiah dan anak2nya tanpa segan silu mempamerkan tattoo dan meminum arak pada khalyak ramai. Itulah Bangsa Melayu di Kota Singa.

Saya masih enggan untuk bercerita apa yang saya lihat di Kota Singa pada bulan puasa dan di hadapan sebuah Masjid di Lorong Geylang, salah satu pusat pelacuran yang berlesen yang dikeluarkan oleh Kerajaan Kota Singa.

Itulah yang terjadi kepada Kota Singa, yang mana dahulunya adalah kepunyaan Malaysia. Diminta dan diberi kepada Bangsa Lain2. Saya amat khuatir, jika satu hari nanti, negara kesayangan saya, Malaysia akan diberi kepada Bangsa Lain2. Cukuplah apa yang terjadi kepada Kota Singa. Buat pengetahuan, bapa saya dilahirkan di Kota Singa pada tahun 1938 dan menukar kerakyatan pada tahun 50an serta menjadi seorang Askar Melayu Diraja. Beliau ialah salah seorang yang paling dikehendaki oleh komunis pada masa itu kerana penglibatanya dalam usaha memerangi anasir serta fahaman komunis. Beliau amat kecewa kerana segala usahanya tidak dihargai oleh generasi Bangsa Melayu moden yang sanggup bersekongkol dengan Bangsa Lain2.

Sedarlah, bahawa kesenangan dan kemudahan yang anda kecapi sekarang amat tinggi nilainya!! Oleh itu, wahai Bangsa Melayu, saya harap anda semua tidak menjadi Kuda Kuda kepada Bangsa Lain2!!

Terima Kasih.
(Dipetik dari sebuah group Kat Yahoo}

No comments:

Post a Comment