Followers

Sunday, August 30, 2009

‘Jangan jual arak di sini’

SHAH ALAM: “Kami tak mahu mereka jual arak di sini. Kita perlu cegah perkara mungkar apatah lagi ketika Ramadan dan bakal menyambut Hari Kemerdekaan pada 31 Ogos ini,” kata Ahli Jawatankuasa Surau dan Masjid Al-I’tisam, Yusof Mustapha di sini, semalam.Dia antara kira-kira 50 ahli kariah Masjid Al-I’tisam di Taman TTDI Jaya di sini yang berarak ke tiga premis menjual arak di taman perumahan itu bagi menyerahkan memorandum bantahan penjualan minuman keras di kawasan itu yang majoriti penghuninya beragama Islam.DiShah Alam dan Bangi Selangor,

Antara kandungan draf itu ialah tidak membenarkan kedai serbaneka menjual minuman keras di kawasan majoriti penduduk Islam seperti di Shah Alam dan Bandar Baru Bangi. Seorang pemilik pasar mini, Tan Chee Kian, berkata premisnya sudah lama tidak menjual minuman keras tetapi hanya menjual bir...
Sumber dari Metro

Satu pendekatan yang baik yang boleh di ikut serta, yang baik tu kita kena ikutlah kan, apatah lagi sebagai orang Islam, cuma di johor harap dapatlah perhatian semua pihak memainkan peranan agar dapat memantau cyber cafe yang kita maklum kebanyakan adalah remaja melayu yang menjadi pelangan tetap yang saya dapati ada menjual arak yang jenis bir. Harapan saya agar kita yang di gelar pemimpin yang di pilih masyarakat agar dapat memainkan peranan untuk sama2 turun padang bagi mengenal pasti permis yang tersebut, bagi mengelakkan remaja melayu terjebak dalam gejala yang tidak sehat ini.

Bagi orang Islam apa sahaja minuman yang memabukan adalah arak, tapi di Selangor sudah mendapat tamparan hebat bila Ronie Liu YB DAP mengatakan Bir bukanlah dari jenis arak dan beliau mengarahkan agar pihak berkuasa tempatan (PBT) agar tidak merampas bir bir di kedai2 runcit dan pekara ini tidak dapat di sangkal oleh rakan2 mereka yang kononnya memperjuangkan Islam dalam F__katan Rakyat, justeru itulah bir kini berlambak di jual di kedai runcit di Selangor dan amatlah serius, hanya yang YB PAS boleh buat kembalikan semula kuasa kepada AJK Masjid dan Surau dan surohlah mereka2 ini membuat kerja mcm PBT dan Polis, sebab itu mereka mengadakan kempen secara bergerak, buat bantahan dan memo segala.

Apa yang nak saya dzahirkan disini adalah mengenai orang orang syurga iaini PAS, parti PAS yang kononnya berjuang dengan Islam, keindahan apa yang mereka war warkan kelak di dalam kerjasama dalam F__katan Rakyat ini? Selangor? Pulau Pinang? alhamdulilah doa2 rakyat Perak di perkenankan Allah SWT, dari banyak2 pekara yang berlaku dan senario di Selangor, insyaAllah selepas ini kita akan dapat lihat Selangor pula selepas Perak. kalau sekarang ini orang orang syurga ini main angguk2 sahaja dengan rakan2 syaitan mereka maka ini kah kerajaan Pakatan yang rakyat mahukan?

No comments:

Post a Comment