Followers

Monday, August 17, 2009

LIM GUAN ENG: Sana Kutip Duit, Sini Kutip Wang



DARI MELAKA KE PULAU PINANG
SINGGAH DI TAPAH BELI JAMBU
SANA SINI GUAN ENG KUTIP WANG
JENIS MANUSIA MUKA TAK MALU


Sehari dua ini adalah hari yang amat memenatkan bagi RBF. Semalam sehari suntuk saya berada di Melaka. Pulang dari Melaka saya singgah di rumah sekejap di Lembah Klang. Kemudian teruskan pula perjalanan ke Pulau Pinang(Permatang Pasir).Kadangkala saya rasa diri saya ini seperti orang-orang politik pula.


Sibuk ke sana sini mencari info,memenuhi undangan dan membuat kerja-kerja underground serta mencari bahan untuk menulis blog. Nampak seperti seronok,kerana sentiasa mendapat undangan sana-sini,tapi penyu menangis siapa yang tahu (pinjam kata-kata GAP).


Semalam saya berada di Melaka. Hari ini di Pulau Pinang. Kedua-dua negeri ini ada kaitan dengan Lim Guang Eng yang juga KM P.Pinang. Melaka adalah negeri asal beliau. Oleh kerana tidak mendapat tempat di Melaka,maka dia beralih arah ke P.Pinang pula.Info yang saya dapat dari Melaka semalam,mengatakan Lim Guan Eng dan bapanya Lim Kit Siang tidak disukai oleh orang-orang DAP di Melaka. Sebab itu mereka tidak bertanding di Melaka.
Baca lagi

No comments:

Post a Comment