Followers

Wednesday, June 10, 2009

PKR, DAP tidak berhak membantah

KUALA LUMPUR 9 Jun - Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP diminta tidak 'membuat kacau' berhubung idea pembentukan kerajaan perpaduan yang dilontarkan oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim berkata, DAP dan PKR sebenarnya tidak berhak untuk membangkang sebarang cadangan baik yang diberi Pas terutama bagi tujuan perpaduan rakyat negara ini.

Tegasnya, yang juga Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, nasihat kedua-dua parti 'pengacau' itu dilihat tidak langsung menguntungkan negara sekali gus membantutkan usaha mewujudkan kerajaan perpaduan.

"Kita percaya Pas mempunyai pendirian sendiri dan kedua-dua parti berkaitan diminta tidak memberi nasihat yang tidak menguntungkan.

"Soal perpaduan harus diutamakan mana-mana parti politik di negara ini. Sesiapa yang tidak suka perpaduan bermakna tidak mempunyai pendirian kukuh untuk membina negara," ujarnya
baca lagi

" Bagi saya Datuk Seri, PAS sememang tidak ada perpaduan sejak azali lagi pun, saya tetap merasakan yang mana memang ada permainan politik dari PAS, PAS sendiri pun dah tidak ada pendirian lagi, perjuagan mereka tidak konsisten apabila mereka bersama sama dengan DAP dan PKR dan hari ini misi mereka hanyalah untuk menganyang dan melenyapkan pemerintahan UMNO saudara Islam mereka.

Saya tidak akan lupa dan tidak akan alpa dengan apa yang telah mereka hukum dan caci maki tehadap perjuangan kita, sepatutnya apa yang mereka lakukan hari adalah memohon maaf kepada semua ahli ahli UMNO dan menarik semula semua tuduhan mereka terhadap ahli ahli UMNO sebelum bercerita mengenai kerajaan perpaduan"

No comments:

Post a Comment