Followers

Tuesday, June 9, 2009

Pembangkang adalah 'cermin': Dr M

SHAH ALAM: Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata pembangkang perlu ada bagi memainkan peranannya sebagai "cermin" kepada kerajaan.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas cadangan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada penutupan Muktamar PAS ke-55 di sini Ahad lalu, bagi penubuhan kerajaan perpaduan.

"Kalau nak buat negara satu parti ni, kurang sihat la, kita kena ada pembangkang, jika tidak kita tidak ada cermin nak tengok muka kita, cantik ke tidak," katanya pada sidang media di sini hari ini.

Mengulas lanjut, Dr Mahathir berkata idea kerajaan perpaduan yang dimaksudkan Abdul Hadi juga tidak jelas, sama ada ia dilakukan di antara PAS dan Umno atau Barisan Nasional (BN) dengan pakatan pembangkang. - Bernama

" Selama ini BN tidak melaksanakan tugas dengan baik ke? maka kepada rakan2 di luar sana jangan terleka dengan permainan politik PAS, tidak ada kesudahannya, percayalah ini akan menjadi kempen PAS untuk menarik rakyat bagi menidakkan kemampuan BN atau lampu hijau yang menyatakan sememangnya BN kini sedang kalut dengan perpecahan....."

No comments:

Post a Comment