Followers

Thursday, September 3, 2009

Bukan Islam mahu tahu hak mereka bila sertai PAS

Pemimpin PAS diminta terlebih dahulu meyakinkan masyarakat bukan Islam mengenai kesungguhan parti itu mempelawa mereka menyertai PAS, termasuk kesediaan mengubah dasar dan perlembagaan parti.Baca lagi

Masyarakat bukan Islam ingin tahu hak mereka, atau yang lebih tepat apa yang mereka dapat atau apa yang PAS boleh beri pada mereka?....takan lah Masihdol Am PAS Nik Aziz nak berikan atau menjanjikan syurga kepada ahli PAS yang bukan beragama Islam itu nanti, tapi adakah kerana politik Masihdol Am PAS sanggup menjanjikan Syurga kepada mereka?

Atau adakah PAS akan mengubal struktur perlembagaan mereka yang kononnya untuk memperjuangkan Islam sebagai landasan parti yang paling utama dalam perjuagan mereka? tapi saya percaya demi kuasa dunia PAS akan melakukan, hari ini pun kalau kita lihat perjuangan asal mereka pun dah di ketepikan hanya kerana inginkan kuasa. apa sangat lah perlembangaan PAS? kalau nak gubalkan ke atau pun tidak, bukan ada menfaat pun, perlembangaan yang bukan pun boleh untuk mengubah peta dunia atau sejarah.

Kalau ada sejarah sekalipun hanya lah tertulis PAS sebuah parti yang memperjuangkan Islam kononnya kini bergabung dengan sebuah parti yang terang terang menolak Islam ( DAP ) dan PKR unutk membentuk sebuah kerajaan campuran macam rojak dengan nama Pakatan Rakyat bagi menwujudkan sebuah negara republikan.

No comments:

Post a Comment