Followers

Wednesday, February 23, 2011

Kesah Sex Museum di Amsterdam


Aduhai Dato’ Omar pt 7
Kickdefella

"Diriwayatkan oleh bekas ahli Parlimen itu, awal-awal pagi lagi beliau telah keluar dari hotel dan berjalan ke Red Light District di Amsterdam. Bila tiba di hadapan Sex Museum beliau mendapati ia baru dibuka dan tiada sesiapa dilihat mengunjunginya kerana masih terlalu awal."

Jika anda tujukan tiga soalan kepada pemimpin PAS Kelantan, anda akan pasti mendapat 3 jawapan skema.

Soalan satu, kenapa masalah air di Kelantan tak selesai-selesai? Jawapannya ialah, di Mekah pun tak ada air.

Soalan ke dua, kenapa tidak berhenti menebang balak di Kelantan, cuaca di Kelantan dah banyak berubah dan semakin bertambah panas. Jawapan yang akan anda terima ialah, di Mekah pun panas jugak.

Soalan ke tiga, kenapa negeri Kelantan terus kotor walaupun dan 20 tahun pemerintahan berdasarkan Membangun Bersama Islam di laksanakan. Jawapan yang akan diberi ialah, di Mekah pun kotor jugak.

Baru-baru ini, apabila saya ketengahkan isu pelacuran dan maksiat yang berleluasa di Kota Bharu Bandar Raya Islam, saya dikejutkan dengan jawapan skema yang baru. Jawapannya ialah, apa pelik ada pelacuran di Kelantan, di Mekah pun ada pelacuran juga!

Sekarang saya sedar kenapa Kelantan di panggil Serambi Mekah. Rupanya supaya segala keburukan yang ada di Mekah dapat digunakan untuk membetulkan segala keburukan yang ada di Kelantan.

Baru-baru ini apabila kisah ADUN PAS berzina di atas keretapi tersebar luas di ruang siber, kita dikejutkan oleh kenyataan seorang yang mengaku menjadi saksi bahawa Nik Aziz berkata perbuatan ADUN tersebut sudah di maafkan oleh ‘Allah taalla’.
Nik Aziz sering menyamakan dirinya dengan junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w. apabila terjerat dengan perbuatan-perbuatan yang menyebabkan perbuatannya sebagai pemimpin di curigai. Contohnya di dalam isu kronisme, Nik Aziz lantang mendakwa amalan kronisme adalah sunnah nabi bagi menjelaskan kenapa beliau melantik menantunya Abdul Ariffahmi sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Menteri Besar Kelantan.

Boleh jadi sekiranya Nik Aziz di gasak oleh wartawan berhubung kesahihan zina seorang ADUN PAS di atas keretapi, Nik Aziz akan menjawab, ‘Sahabat Nabi Muhammad pun ada yang berzina….”

Itu tidak mustahil. Mungkin ADUN PAS Perupok, YB. Dato’ Omar boleh mula mencari-cari senarai sahabat Nabi Muhammad s.a.w yang boleh dihulurkan namanya dan insidennya kepada Nik Aziz, untuknya melepaskan diri daripada tuduhan-tuduhan seks menerusi telefon di antara beliau dengan seorang wanita sudah bersuami dan beranak satu yang sedang membara di ruang siber.

Benarkah di Mekah ada pelacuran? Saya tidak pernah tahu sebelum ini dan mereka yang kembali dari Mekah tidak pernah menceritakannya. Tetapi apabila pengikut-pengikut PAS bertegas mendakwa di Mekah pun ada pelacuran, ini menunjukkan mentaliti mereka. Mencari industri pelacuran di Mekah? Pelacuran Islam? Mutaah? Alhamdullillah.
Mengingatkan saya kisah dua orang ADUN PAS sekarang. Seorang ahli exco dan seorang bekas ahli Parlimen. Satu ketika kedua-dua mereka berkunjung ke Amsterdam bersama-sama.

Diriwayatkan oleh bekas ahli Parlimen itu, awal-awal pagi lagi beliau telah keluar dari hotel dan berjalan ke Red Light District di Amsterdam. Bila tiba di hadapan Sex Museum beliau mendapati ia baru dibuka dan tiada sesiapa dilihat mengunjunginya kerana masih terlalu awal. Bekas ahli Parlimen itupun segeralah masuk dan yakin dia tidak akan bertembung dengan sesiapa yang dikenalinya di dalam itu kerana masih di awal pembukaan muzium tersebut.

Alangkah terkejutnya beliau bila mendapati beliau bukanlah pelawat yang pertama tetapi yang kedua pada hari itu. Bila beliau asyik menikmati paparan di Sex Museum itu, beliau terserempak dengan pelawat pertama, dan orang itu tidak lain-tidak bukan adalah teman se hotelnya dari PAS Kelantan. Orang itu adalah ahli Exco Kerajaan Negeri Kelantan sekarang.

Sudah tentu jawapan dari pengikut PAS ialah melawat ke Sex Museum tidak pelik sebagaimana tidak pelik ada rumah pelacuran di Mekah dan di zaman Rasulullah s.a.w. Cuma ia akan menjadi pelik jika Adnan Yaacob atau Ali Rustam yang melawat ke Sex Museum. Tentu pengsan Nasruddin Tantawi dan Nik Abduh berceramah soal orang UMNO masuk ke Sex Museum. Tentu gugur jambang Khalid Samad kerana tidak berhenti buka tutup mulutnya berkata-kata mengeji perbuatan tersebut.

Semoga insiden-insiden ini di ambil iktibar oleh YB. Dato’ Haji Omar dan dijadikan perangsang untuk menempuh hari-hari akan datang. Yakinlah Dato’ Omar bahawa pemimpin-pemimpin PAS tidak mungkin boleh didakwa atas kesalahan moral kerana Nik Aziz ada nas bahawa kesalahan moral dunia hari ini, hanyalah untuk UMNO dan Barisan Nasional. Jika kesalahan moral itu dibuat oleh pimpinan PAS, itu kerana zaman Nabi dan para sahabat, ianya juga dilakukan mereka.


Kickdefella

No comments:

Post a Comment