Followers

Saturday, February 25, 2017

SPRM tangkap 6 individu terlibat skandal rasuah hartanah di Johor

rasuah

PETALING JAYA: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia menangkap 6 individu dipercayai terlibat dalam skandal rasuah dan penyelewengan melibatkan hartanah di Johor.
Keenam-enam suspek berusia antara 25 dan 50 tahun itu ditangkap di beberapa lokasi di Johor Bahru dalam satu operasi serentak yang dilancarkan SPRM kira-kira 8.30 pagi semalam.
Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM Datuk Azam Baki berkata, mereka yang ditangkap merupakan anak dan pegawai khas kepada seorang pegawai kerajaan Johor, 2 orang pemaju, 1 peguam, dan 1 orang awam yang dipercayai terlibat dalam skandal itu.
“Menerusi maklumat awal yang diperolehi, kesemua suspek disyaki telah bersubahat dalam pengurangan premium tanah yang diluluskan untuk projek-projek perumahan dan perindustrian serta penukaran status premis-premis di Johor.
“Kegiatan mereka dipercayai telah mengakibatkan kerugian jutaan ringgit kepada hasil pendapatan kerajaan Johor,” katanya menerusi kenyataan hari ini.
Azam berkata, dalam operasi berkenaan, SPRM juga merampas 21 kereta mewah, 5 motosikal berkuasa tinggi, wang tunai kira-kira RM500,000 termasuk mata wang asing dan dokumen yang dipercayai dapat membantu siasatan.
www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/02/25/sprm-tangkap-6-individu-terlibat-skandal-rasuah-hartanah-di-johor/

No comments:

Post a Comment