Followers

Thursday, December 23, 2010

Kerajaan Selangor siri 1Malaysia


Konsep 1Malaysia adalah gagasan Satu Malaysia oleh Perdana Menteri yang langsung tidak ada kena mengena dengan penyatuan parti politik untuk menghadapi pilihan raya. Beliau tidak perlukan nya kerana BN adalah perikatan yang telah terbukti perpaduannya. Konsep 1Malaysia adalah konsep rakyat,. Konsep 1Malaysia bererti rakyat Malaysia BERDIRI, BERFIKIR dan BERTINDAK sebagai satu Malaysia.

Larangan penggunaan logo 1Malaysia di Selangor adalah bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan yg memperuntokan kebebasan mengumpul orang dan memberi lambang menerusi pertubuhan adalah di benarkan di bawah Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan. MB Selangor peka ke pekara ini..??

Kerajaan Pakatan melarang penggunaan logo 1Malaysia di papan iklan dan kain rentang serta papan iklan di negari Selangor, penggunaan lambang parti politik masih dibenarkan di negeri tersebut sedangkan lambang 1Malaysia bukan lambang parti politik pun, kenapa kerajaan pakatan takut dan kalut dgn logo tu…?? Mungkin Pakatan dah nampak lambang itu kini sudah menjadi ikon oleh rakyat dalam Negara.

Tahniah PM

No comments:

Post a Comment