Followers

Saturday, December 4, 2010

DULU KAFIR SEKARANG ANUGERAH TUHAN


DAHULU, UMNO dituduh kafir kerana bekerjasama dengan parti-parti kaum Cina dan India tetapi apabila Pas bekerjasama dengan DAP dan orang-orang bukan Islam, mereka tidak pula jadi kafir. Inilah Pas yang tidak ada prinsip. Apa yang mereka buat semuanya betul dan mengikut ajaran Islam dan apa yang dibuat orang lain tidak betul. Inilah golongan hipokrit dan sebab itulah, mereka boleh bekerjasama dengan Anwar kerana sama-sama hipokrit.

Semasa dalam UMNO, Anwar kutuk Pas dan kata macam-macam kepada pemimpin dan parti itu. Anwar sokong apa saja yang dilakukan oleh UMNO dan BN. Sekarang Presiden PKR, Dr. Wan Azizah pula membuat kenyataan bahawa Anwar adalah ‘anugerah Tuhan’ bagi memimpin rakyat negara ini. Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz pula menyokong kenyataan Wan Azizah.

Jika sebelum ini, pemimpin Pas menggunakan agama untuk kepentingan politik mereka, kini PKR pula ikut rentak yang sama apabila Wan Azizah menyifatkan suaminya ‘anugerah Tuhan’ untuk memimpin negara ini. Orang yang dahulunya dituduh kafir oleh Pas sekarang telah dinaikkan taraf kepada seorang yang dipilih oleh Allah apabila Nik Aziz menyokong kenyataan tersebut.

Kenyataan ini bukan saja tidak betul tetapi boleh mengelirukan umat Islam. Wan Azizah tidak perlu cari pengaruh dan sokongan untuk suaminya dengan menggunakan perkataan seperti itu. Sebagai isteri, Wan Azizah tahu siapa sebenarnya Anwar. Oleh itu, tak perlulah menyifatkan Anwar sebagai anugerah Tuhan.

ZAK

Kuala Lumpur ( ruangan forum utusan 4/12/2010)

No comments:

Post a Comment