Followers

Friday, May 21, 2010

Nik Aziz dan Perjuagan PAS berkawan dengan syaitan Akhirnya??

Mereka mengatakan yag mana ungkapan Nik Aziz sanggup berkawan bersama syaitan adalah satu perumpamaan dgn alasan Nik Aziz adalah pakar Mantik dan ianya menjadi sepeti satu kiasan (balaghah) Jangan ingat kita tak faham bahasa kiasan dan jgn oleh kerana kita selalu mempersoalkan nya justeru kita tidak cerdik.

Kita tahu dan percaya mana mungkin Nik Aziz boleh berkawan dgn syaitan, tapi dalam konteks lainnya sebagai org islam yg beriman setiap apa yg kita lakukan akan mendapat Rahmat dan Restu dari Allah SWT dan setiap apa yg kita kata dan kita ucap ianya akan menjadi sebagai satu doa selagi kita mulakan hidup kita dgn memuji dan memuja nama Allah Swt dan berselawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad Saw.

Dalam skop politik kata2 Nik Aziz juga mengatakan yg DAP umpama syaitan kerana masa itu banyak tindak tanduk PAS di perkecilkan oleh DAP dan dalam skop politik juga Nik Aziz telah berkompromi dan berundingan dgn DAP untuk bekerjasama tetapi Nik Aziz tidak boleh terus bersetuju kerena kempen yg tahap melampau terhadap DAP telah di sematkan dalam penyokong PAS yg mana DAP harus di perangi secara total dan bimbang kejutan semangat penyokong dan sokongan terhadap PAS terjejas serta pembohongan yg ketara.

Hari ini PAS bersama DAP dan penyokong tegar PAS merelakan atas dasar perumpamaan itu tadi selain mainan politik sempit untuk berkuasa maka harus bersama dgn DAP bagi memerangi UMNO kini bukan kerana kafir tetapi kerana UMNO zalim dan sebagai juga tidak menjalankan hukum2 dan nilai2 islam versi PAS.

Persoaalannya adakah prjuagan PAS bersama DAP kelak akan memastikan sebuah negara dan hukum islam secara total atau ianya tetap sama seperti hari ini? Malaysia adalah adalah sebuah negara islam dan tidak ada keraguan sepatutnya tidak perlu di pertikaikan tidak ada asas, tidak ada fakta untuk menolaknya.

Pembohongan yg tidak cerdik dan sempit sekiranya kefahaman PAS memerintah barulah Malaysia akan menjadi Islam di main kan, sedangkan rakyat semua tahu yg mana ciri2 islam memang sudah bertapak dalam negara, justeru hari ini kita di kenali di seluruh negara2 Islam, malah Yusof Qardawi pun menerima ijazah ketokohan beliau dalam negara, malah negara juga di jadikan contoh sebagai sebuah negara islam yg berjaya menitik beratkan nilai2 islam dalam negara yg hidup berbilang bangsa agama serta adat resam mereka yg boleh di praktikan dalam negara.

Bagaimana dgn pengakuan Lim Kit Siang yg mana negara Islam bukan matlamat Pakatan Rakyat? berapa lama pula masa PAS nak ambil untuk mengislamkan DAP? atau kelak dgn sombong dan bongkak sebelum ayam berkokok DAP akan memeluk Islam sekiranya Pakatan Rakyat dapat memerintah?

Sebab itu rakyat merasakan BN tetap relevan untuk memerintah negara, insyaAllah PRU13 kelak BN akan secara total mengembalikan semua negeri dalam negara, kerana hari ini rakyat khsusnya org2 melayu Islam dah nampak dan petunjuknya adalah PRK Sibu yg lepas bagaimana Islam dan nama Allah SWT di perlekehkan dipergunakan dijadikan bahan kempen politik semata-mata bagi menunjukkan sudah tidak ada nilai lagi Islam dan Allah SWT bagi perjuagan PAS.

Bangkit lah rakan2 semua kita sedarkan rakan2 Melayu Islam dalam PAS dan PKR agar mereka muhasabah diri " Sebelum Bangsa terhapus, Negara di perintah orang lain, Islam pasti terancam dalam Negara."

1 comment: