Followers

Saturday, November 12, 2011

Melayu Pulau Pinang Tertindas....??



Jika sebelum ini di pulau pinang kumpulan belia bermotosikal mengadakan demonstrasi membantah pentadbiran kerajaan DAP Pulau Pinang di bawah Ketua Menteri, Lim Guan Eng, kali ini penarik beca pula berbuat demikian…kenapa ya..??

Mereka berarak menuju Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) penarik beca yg di iring dgn 50 ahli pertubuhan NGO melaungkan kata-kata 'Lim Guan Eng penipu' dan 'Lim Guan Eng penindas'….kenapa ya..??

Penarik beca itu rasa tidak puas hati terhadap Guan Eng yang di dakwa meminggirkan kebajikan mereka….dari segi apa ya..?? mereka menuntut elaun sara hidup RM100 sebulan selain mereka nak perhentian beca…?? Ni kira janji pilihanraya tak di tunai kan ke,,,??

Ini yg realnya….Penarik beca ni berarak dgn memakai baju T berwarna kuning yang tertera perkataan 'Selamatkan Pulau Pinang, LGE Anti Melayu',…kenapa ya..?? pulau pinang dah tak selamat ke bila di perintah oleh DAP…?? Sekarang baru tahu..kan…byk hikmahnya selepas PRU12 ni kan…UMNO tak kalah..InsyaAllah.

Utusan Malaysia OnLine

1 comment:

  1. Zaman Bn dulu penarik beca dapat ke elaun? hehehe...zaman Bn dulu mat rempit dpt ke litar? huhu....Kat Penang tu mat rempit yg diupah serta geng2 beca yg tak cukup makan dlm Umno dulu je yg marah kat Kjaan PR P.Pinang....hehehe...Faktanya, zaman Lim Guan Eng hutang zaman Bn dulu lebih dari 100% telah selesai di byr oleh Kjaan sekarang....Kalau kasi balik kat Bn...hancurrrr.....huhu

    ReplyDelete